اطلاعــیه پرتال اینترنتی دبیر در جهت ثبت در ساماندهی
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت کاربران عزیز سایت دبیر / سایت دبیر به ادرس اینترنتی (daabir.ir) در سایت ستاد ساماندهی اینترنتی کشور به ثبت رسیده است و فعالیت سایت مطالبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد
قوانین سایت دبیر
مطالب به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند و مسئولیت محتوای آن‌ها با ناشران خبر است. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی، و با عنایت به اینکه سایت دبیر مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مؤلفان در قانو ن فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوای خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.


مطالب مهم




این سبک زندگی قلب تان را بیمار می کند/خروپف های شبانه را جدی بگیرید!


در این مطلب از سایت دبیر در خدمت شما کاربران عزیز هستیم
این سبک زندگی قلب تان را بیمار می کند/خروپف های شبانه را جدی بگیرید!

به عقیده کارشناسان سازمان جهانی بهداشت بیماری های قلبی عروقی هنوز هم در صدر علت مرگ و میر در دنیا هستند.بخش کوچکی از علل مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی، ناشی از عوامل مادرزادی است. تنباکو، رژیم غذایی نامناسب، چاقی، شیوه زندگی بی تحرک و الکل، از مقصران اصلی ابتلا به این بیماری ها هستند.با این حال عوامل دیگری هم هستند که به قلب شما صدمات جدی می رسانند و شما از آنها بی خبرید:

خوب نخوابیدن: هنگامی که به طور معمول کمتر از ۶ ساعت در شبانه روز می خوابید، خطر ابتلا به فشار خون بالا و کلسترول را افزایش می دهید. این مساله باعث ایجاد معضل چاقی و دیابت Diabetes می شود که هر دوی آنها می توانند به قلب آسیب برسانند. این بدان معنی نیست که شما باید در طول روز بخوابید. هنگامی که بیش از ۹ ساعت به طور منظم بخوابید، شانس ابتلا به دیابت و سکته مغزی را افزایش می دهید. خواب شبانه را ۷ تا ۹ ساعت تنظیم کنید.

بیش از حد ورزش Sport کردن: ورزش برای قلب شما عالی است اما اگر ورزش نمی کنید و یا گهگاه این کار را انجام می دهید؛ به آرامی شروع کنید و استقامت خود را افزایش دهید. هنگامی که به سختی یا بیش از حد ورزش می کنید، ممکن است شما را در معرض خطر حمله قلبی و دیگر مشکلات قرار دهد. با یک ورزش ملایم مثل پیاده روی شروع کنید.

خر و پف شبانه: این عادت آزاردهنده می ‌تواند ناشی از وقفه تنفسی در خواب بوده و با فشار خون بالا، آریتمی، خطر سکته و حمله قلبی مرتبط باشد. برای اطمینان از سلامتی Health ‌تان بهتر است خر و پف کردن را دست‌ کم نگیرید و با پزشک Doctor متخصص در این زمینه مشاوره کنید.

نادیده گرفتن سلامت دهان و دندان: بیماری های پریودنتال ناشی از التهاب لثه می تواند علاوه بر از دست دادن دندان ها، با عوارض شدیدتری مانند بیماری های قلبی همراه باشد. باکتری های دهان ناشی از بروز التهاب لثه، می تواند به بدن و به جریان خون گسترش یافته و به قلب آسیب برساند. بنابراین دو بار در سال، معاینات مکرر دندان پزشکی را فراموش نکنید.

مصرف بیش از حد گوشت قرمز: به جای تلاش برای حذف کامل گوشت قرمز از رژیم غذایی، مصرف محصولات گوشتی را به حداقل برسانید. حتی گوشت قرمزی که به ظاهر فاقد چربی است نیز بین 20 تا 25 درصد حاوی چربی است و به افراد بالای 50 سال توصیه می ‎شود مصرف گوشت قرمز را به حداقل برسانند. این افراد باید بیشتر از گوشت سفید به صورت کبابی و آب ‌پز استفاده کنند.

تایم کاری: بر اساس یک مطالعه که اخیراا در دانشگاه وسترن انتاریو کانادا صورت گرفته، کار در شب و یا ساعتهای نامنظم خطر ابتلا به حمله قلبی را افزایش می دهد. محققان می گویند که شیفت کاری نامناسب تاثیر بدی بر ریتم ساعت زیستی بدن دارد و می تواند به قلب شما آسیب وارد کند. بنابراین اگر ساعات عادی روز را کار نمی کنید، اقدامات اضافی را برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی انجام دهید، نظیر: ورزش، رژیم متعادل و ملاقات با پزشک برای دوره های چکاپ.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این سبک زندگی قلب تان را بیمار می کند/خروپف های شبانه را جدی بگیرید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.


قابل توجه کاربران عزیز دبیر:
اگر در شرح مطلب لینک های دانلود غیرفعال بود کافیه روی دکمه منبع مطلب در پایین کلیک کنید

دسته بندی دبیر

توضیح تصویر

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..

بستن تبلیغ