برخلاف انتظارهای کمپانی سازنده بازی، الکترونیک آرتز و منتقدان صنعت بازی، جدیدترین نسخه بازی Battlefield تاکنون نتواسته عملکرد مناسبی در بخش پیشخرید از خود به نمایش بگذارد. گزارشهای منتشر شده حاکی از آن است که ذوق و شوق طرفداران این سری بازی برای خرید Battlefield V بسیار کمتر از حد انتظار بوده است. در مقایسه با میزان پیشفروش بازیهای Red Dead Redemption II و Call of Duty: Black Ops 4، کمپانی الکترونیک آرتز شکست بدی را در عرضه پنجمین نسخه بازی Battlefield متحمل شده است. البته با توجه به اینکه موتور قدرتمند بازیسازی Frostbite در این پروژه نقش اصلی را بازی میکند، شکست آن در بحث پیشخرید تا حد زیادی عجیب به نظر میرسد. اصلیترین دلیل این ناکامی را میتوان عدم تبلیغات و بازاریابی گسترده برای این بازی دانست. شاید این روند نه چندان مناسب در پیشفروش، سرنوشت بازی Battlefiled V را به سرنوشت بدی که برای بازی Titanfall 2 پیش آمد، پیوند بزند. اثری که همراه با دو بازی Battlefield 1 و Call of Duty: Infinite Warfare منتشر شد و عملکرد تجاریاش تحث تأثیر این دو بازی قرار گرفت و عملا شکست خورد.
یکی از تحلیلگران مطرح در زمینه بازیهای ویدئویی، درباره ناکامی نسخه جدید بازی Battlefield این چنین اظهار نظر کرده است:
“در این دوره از صنعت بازی، فروش کم بازیها در روز اول از اهمیت کمتری نسبت به قبل برخوردار است و بر موفقیت تجاری و کلی یک بازی از نظر مالی، تأثیر چندانی نمیگذارد. تعداد نسخههایی که پیشخرید میشوند، به فروش روز اول آن بازی کمک میکنند و به نظر من تأثیر چندانی روی موفقیت تجاری یک اثر نخواهند داشت؛ به همین دلیل برای پیشبینی عملکرد تجاری یک بازی در سال ۲۰۱۸، آمار تعداد نسخههای پیشخرید شده یک بازی را درنظر نخواهم گرفت.”
موفقیت بازیها تا حد زیادی به خدمات و بهروزرسانیهای جدید آنها و همچنین سرویسهای متفاوت نسبت به بازیهای دیگر بستگی دارد. شاید Battlefiled V نیز بتواند با این حقه فروش خود را بهبود ببخشد. بازی Battlefiled V در تاریخ ۲۷ مهر ۱۳۹۷ برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس۱ و کامپیوترهای شخصی راهی بازار خواهد شد.
منبع: VG247